سپتیک تانک

معرفی دستگاه سپتیک تانک (عرضه و فروش سپتیک تانک پلی اتلین ) / شماره تماس : 28422517-021

سپتیک تانک

معرفی دستگاه سپتیک تانک (عرضه و فروش سپتیک تانک پلی اتلین ) / شماره تماس : 28422517-021

گیاه آپارتمانی

شاید کمتر کسی به خاصیت تصویه کنندگی گیاهان خانگی دقت کرده باشد. اغلب ما از گیاهان برای زیبایی و تزئین خانه استفاده می‌کنیم. وجود گلدان‌های گل و گیاه در خانه باعث ایجاد نشاط و سرزندگی ساکنان آن می‌شود. اما وجود این گیاهان غیر از اینکه باعث زیبایی محیط می‌شود، فواید دیگری نیز به همراه دارد. تصویه هوای خانه از آلاینده‌های مختلف هوا و رفع آلودگی از جمله آن فواید است.


اینکه با بستن در و پنجره‌ها مانع ورود آلودگی هوا به داخل خانه می‌شویم و تصور پاک بودن هوای درون خانه نه تنها تصوری اشتباه است، بلکه آلودگی هوای خانه تا ۵ برابر بیشتر از آلودگی هوای محیط بیرون است! این آلودگی‌ها باعث ابتلا به بیماری‌های مختلف تنفسی از جمله آسم می‌شوند و حتی ممکن است باعث عدم تمرکز و اختلاف در خواب شوند.

 

برای رفع این مشکل راه حل‌های مختلفی پیشنهاد شده است. بهترین راهکار برای از بین بردن تمام آلاینده‌ها، استفاده از دستگاه تصویه هوا در خانه است. این دستگاه با فیلتر‌های قدرتمندی که دارند، آلودگی هوا را از بین می‌برند و هوای خانه را کاملا پاک نگه می‌دارند. اما در کنار دستگاه‌های تصویه هوا، می‌توان از گیاهان خانگی نیز برای مقابله با آلودگی هوا استفاده کرد.


در سال ۱۹۸۹ میلادی، اداره کل ملی هوانوردی و فضا (ناسا)، با همکاری پژوهشگران سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا ((ALCA، مطالعه‌ای با موضوع هوای پاک انجام گرفت. نتایج منتشر شده، لیستی از گیاهان موثر در تصویه هوای داخلی را ارائه داد. در این گزارش پیشنهاد شد که حداقل یک گیاه در هر صد فوت مربع در خانه یا محل کار خود داشته باشید.


این تحقیق توسط دکتر B.C.WOLVERTON انجام شد و نشان داد که برخی گیاهان در فیلتر کردن گاز‌هایی مانند: بنزن، آمونیاک و فرمالدئید از هوا موثرهستند. آن‌ها دریافتند گیاهان گرمسیری خاصی، که معولا با عنوان گیاهان خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند، در از بین بردن فرمالدئید، تری گلروتان، بنزن و سایر آلاینده‌ها از هوا و جایگزین کردن آن‌ها با اکسیژن قابل تنفس، کاملا موثرهستند.


در مورد آلاینده‌های داخلی بیشتر بدانیم!

تریکلراتیلن: این ترکیب که به TCE معروف است، یک ترکیب شیمیایی به فرمول C۲HCI۳ است که عموما به عنوان یک حلال صنعتی کاربرد دارد. این ماده در ظاهر یک مایع بی رنگ، غیرقابل اشتعال و معطر است. TCE نسبتا غیر فرار است و در هوای گرم هم به حالت مایع باقی می‌ماند.

 

تریکلر اتیلن کاربر‌های زیادی، چون: به عنوان حلال خانگی و حلال خشکشویی تجارتی، استخراج سازنده‌ها از ماد غذایی، استخراج کافئین از قهوه وعامل بیهوش کننده دارد و در چاپگر‌های جوهر، رنگ، لاک، چسب و پاک کننده‌های رنگ یافت می‌شود. عوارض مرتبط با قرار گرفتن در معرض کوتاه مدت این آلاینده عبارتند از: سرگیجه، سردرد، حالت تهوع و به دنبال آن خواب آلودگی و اغما.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.